Clubkampioenschappen Dubbel 2022

Gladiatoren van het gravel, heersers van het tennisveld. Afgelopen week was het weer tijd voor het spetterend festijn genaamd ‘Clubkampioenschappen Dubbel 2022’.

Maar liefst 32 deelnemers -het hoogste aantal sinds 2017- trokken ten strijde in het Macharense amfitheater, Sportpark De Hulleheuf genaamd! Een prachtig aantal natuurlijk, waarbij er al voorzichtig gespeculeerd werd op 2 categoriën/klasses volgend jaar bij nog meer mannelijke deelnemers. ‘Vroeger’ werden de mannen namelijk al vaker ingedeeld in meerdere categorieën, bepaald door sterkte. Dat bracht dat ook de minder ervaren tennissers kans maakten op de eretitel van Dubbelkampioen van LTC De Brug! Komt dit volgend jaar terug?

Na felle poulewedstrijden en slopende knock-out potjes trokken Wilma van Herpt en Angelie Remmits naar het hoogste treetje van het erepodium. Bij de heren waren Sjoel Boeijen en -geheel verrassend en voor de verandering- Erwin van Breda de sterksten.

De zilveren medaille was er voor Inge van der Burgt en Patricia Remmits (6-2 6-7 6-3) bij de dames en Geert Schoonenberg en Bart van Schijndel bij de heren ( 7-6 6-4).

Tot snel bij het onderling ‘Wimbledon’ toernooi. Dit twee weken durend toernooi vindt plaats van maandag 4 juli t/m zondag 17 juli 2022. Speeldagen zijn van maandag-t/m vrijdagavond. Er wordt niet gespeeld op zaterdag en zondag.